2009. február 23., hétfő

Rozsos stangli

Hozzávalók:
  • 2 dkg élesztő
  • 25 dkg TK búzaliszt
  • 25 dkg rozsliszt
  • langyos víz
  • 1 dl olaj
  • 2 teáskanál só
  • kb 20 dkg sajt
A tésztához fél bögre langyos vízben egy kis méz társaságában felfuttattam 2 deka élesztőt. Egy nagy tálba szitáltam 25 dkg teljes kiőrlésű búzalisztet meg ugyanennyi teljes kiőrlésű rozslisztet. Hozzáadtam 2 teáskanál sót és szűk 1 deci étolajat, majd a felfuttatott élesztőt, és még vizet, hogy lágy, de a tiszta kezemhez éppen nem ragadós tésztát kapjak (most még bő 1 bögre víz kellett ehhez, de lisztfüggő). Letakartam, és langyos helyen duplájára kelesztettem. Kicsit átgyúrtam, majd 8 részre osztottam, és ezeket enyhén lisztezett deszkán egyesével oválisra nyújtottam. Megszórtam egy kis reszelt sajttal, majd a hosszabbik oldal felől feltekertem, és kikent tepsire sorakoztattam őket. Itt is hagytam még kelni, majd mikor már majdnem összeértek, megszórtam a tetejüket is reszelt sajttal (összesen kb. 20 dkg sajt fogyott, én most is a megszokott füstölt parenyicát használtam). 180 fokon kb. fél óra alatt megsütöttem (előmelegítés nélkül).
By: Petrácska

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése