2009. február 9., hétfő

Gyors kenyér



  • 1 csésze teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 1 csésze teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 1 csésze teljes kiőrlésű rozsliszt (de lehet 3 csészényi bármilyen lisztféleség, szerintem akár három csésze finomliszt is, én viszont ezzel a hárommal szoktam)
  • 1/2 teáskanál szárított élesztő
  • 2 csapott teáskanál só
  • 1,5 csésze víz
  • (ízlés szerint szezámmag, lenmag, napraforgómag, szárított paradicsom, kömény, de nem muszáj, csak ettől még ízletesebb)
A hozzávalókat éppen csak összekeverjük (nem kell sem dagasztani, sem
kidolgozni), 12-20 órán át lefedve állni hagyjuk, míg kovászféle massza
válik belőle.

Egy fedeles sütőedényt (én jénait szoktam) fedővel együtt beteszünk a
sütőbe, amit legmagasabb hőfokra tekerünk.

Fél óra múlva kivesszük az átforrósodott edényt, beleborítjuk a
kenyértésztát, a tetejét jól meglisztezzük, visszatesszük a fedőt és 35
percig fedővel, majd kb. 25 percig nélküle sütjük, ugyanígy a legmagasabb
hőfokon.

By: Noémi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése